Dziesięć miesięcy po jego Długo opóźnione Pierwszy lot poddźwiękowy odbył się w marcu ubiegłego rokuPrototypowy samolot testowy Boom Supersonic, XB-1, przełamał dziś barierę dźwiękową podczas dwunastego lotu. XB-1 to mniejsza wersja demonstracyjna Boom większej nadwyżki samolotu samolotu, która ostatecznie będzie nosił 64 pasażerów na naddźwiękowych lotach międzynarodowych z prędkością przelotową do MACH 1.7, podobnie jak obsługa, którą Concorde oferowała, zanim przeszła na emeryturę 2003.
Po wystartowaniu z Mojave Air & Space Port w Kalifornii, główny pilot testowy Boom, Tristan Brandenburg, przeleciał XB-1 na wysokości 34 000 stóp, zanim osiągnął maksymalną prędkość Mach 1,1 (około 844 mph) przez około cztery minuty. Dzisiejszy lot jest nie tylko po raz pierwszy samolot demonstratora Boom, który złamał prędkość dźwięku, ale także po raz pierwszy samolot cywilny stał się naddźwiękowy. Concorde został zbudowany jako joint venture między rządami Wielkiej Brytanii i Francji, a nie prywatnej firmy.
XB-1 złamał barierę dźwiękową dwa dodatkowe razy podczas powrotu i zejścia. Dzisiejszy lot testowy odbył się w przestrzeni powietrznej znanej jako naddźwiękowy korytarz Bell X-1 (nazwany na cześć pierwszego samolotu, który przełamał barierę dźwiękową) i trwał prawie 34 minuty. Samolot o długości 63 stóp jest zasilany trzema turbojetowymi silnikami General Electric J85-15, ale firma planuje opracować i zbudować cztery silniki potrzebne do samodzielnego zasilania większego samolotu po uwerturze po współpracy Boom z Rolls Royce w 2022 roku.
Podczas początkowego lotu testowego 22 marca 2024 r.-pierwotnie planowane nastąpiło w 2021 r.-XB-1 osiągnął maksymalną prędkość zaledwie 283 mil na godzinę. Najnowszy lot testowy miał miejsce na początku tego roku 10 stycznia 2025 r., Kiedy Brandenburg osiągnął maksymalną prędkość Mach 0,95 i wysokość 29 481 stóp.
Chociaż jego pierwszy udany lot naddźwiękowy jest kamieniem milowym dla Boom Supersoone, przez cały czas istnieje wiele lotów rozwojowych i testowych potrzebnych do osiągnięcia obecnego celu, jakim jest uwertura po raz pierwszy do 2030 roku. Od maja 2024 r. Firma podnieśli się 700 milionów dolarów i ma Sprzedał 15 naddźwięków samolotom United Airlines (z opcją zakupu 35 więcej) i 20 do American Airlines.