"Smiling censorship in the Sejm". Czarzasty replaces Bosak to turn off Fritz's microphone

dailyblitz.de 2 months ago

Podczas środowego posiedzenia Sejmu odbyło się pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw. Przedstawione zmiany mają na celu uregulowanie kwestii związanych z delegowaniem kierowców, które stały się przedmiotem licznych kontrowersji i dyskusji wśród polskich przewoźników.

Kluczowe problemy polskich przewoźników

Poseł Roman Fritz z Konfederacji w swoim wystąpieniu zwrócił uwagę na trzy główne problemy, które od listopada ubiegłego roku budzą niezadowolenie wśród polskich przewoźników:

  1. Limitowanie przewoźników ukraińskich: Fritz podkreślił, iż istnieją znaczące ograniczenia dotyczące ukraińskich przewoźników, co stanowi poważne obciążenie dla polskich firm transportowych. W jego ocenie, te limity są jedną z głównych przyczyn frustracji w branży.
  2. Problemy z e-kolejką: Kolejnym problemem, który Fritz wymienił, jest system e-kolejki, obowiązujący na Ukrainie. Polski przewoźnicy mieli możliwość logowania się do tego systemu dopiero po przybyciu na Ukrainę, podczas gdy ukraińscy konkurenci mogli korzystać z systemu zdalnie. Według Fritza, takie rozwiązanie prowadziło do sytuacji, w której polscy kierowcy spędzali długie dni w pustych tirach, czekając na możliwość przejazdu do granicy, podczas gdy ich ukraińscy konkurenci byli w stanie działać znacznie efektywniej.
  3. Niska cena pracy ukraińskich kierowców: Ostatnim, ale nie mniej istotnym problemem, który Fritz wskazał, jest niska cena pracy ukraińskich kierowców. Jak zaznaczył, jest to wynikiem nieuczciwej konkurencji. W szczególności, jak zauważył poseł Krzysztof Mulawa, taniość ta wynika z faktu, iż ukraińscy kierowcy są w większości mężczyznami w wieku poborowym, co sprawia, iż są oni skłonni pracować za niższe stawki, by móc jeździć po Unii Europejskiej.

Kontrowersje na mównicy

Podczas debaty doszło do incydentu, który wzbudził kontrowersje. Poseł Roman Fritz, mimo wyłączenia mikrofonu przez marszałka Sejmu, kontynuował swoje wystąpienie. Marszałek Czarzasty, próbując zakończyć dyskusję, kilkakrotnie przypomniał Fritzowi o przekroczeniu czasu wypowiedzi. Po zejściu z mównicy, Fritz zapytał marszałka o powód wyłączenia mikrofonu, na co Czarzasty odpowiedział, iż wynikało to z przekroczenia przyznanego czasu.

https://x.com/WolnoscTV/status/1833861296166432922

Wnioski

Proponowane zmiany w ustawie o delegowaniu kierowców mają na celu rozwiązanie niektórych z wymienionych problemów, jednak debata nad nimi pokazuje, jak złożone i kontrowersyjne mogą być kwestie związane z regulacjami w transporcie drogowym. Zarówno przewoźnicy, jak i politycy będą musieli stawić czoła wyzwaniom związanym z równowagą między konkurencją a sprawiedliwością w branży transportowej.

Dalsze prace nad ustawą oraz ewentualne zmiany w projekcie będą miały najważniejsze znaczenie dla przyszłości branży transportowej i jej uczestników. Obserwowanie postępów w tej sprawie będzie istotne dla wszystkich zainteresowanych stron.

Daniel Głogowski

Ekspert w swojej dziedzinie – Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami. W swoich artykułach stara się podejmować kontrowersyjne tematy i prezentować oryginalne punkty widzenia, które pozwalały na głębsze zrozumienie omawianych kwestii.

More here:
„Uśmiechnięta cenzura w Sejmie”. Czarzasty zastępuje Bosaka, aby wyłączyć mikrofon Fritzowi

Read Entire Article