PMR Market Experts poinformował, iż polski rynek dyskontów niespożywczych rozwija się w imponującym tempie. Pod koniec 2024 roku działało blisko 3 tys. sklepów tego typu, a wartość rynku przekroczyła 13 mld zł. Do tej pory liderem rozpoznawalności było Pepco, znane aż 90 proc. konsumentów. Drugie miejsce zajmował KiK z wynikiem 70 proc., a trzecie ex aequo Action i Dealz.
REKLAMA
Zobacz wideo
W jakich sklepach kupują Polacy? To ich ulubiony dyskont niespożywczy
Najnowszy raport PMR Market Experts by Hume’s pokazuje wprost: czas na zmianę lidera. Teraz to Action zajmuje pierwsze miejsce. Zdaniem autorów badania zmiana jest efektem dynamicznego rozwoju sieci. Przez ostatni rok poszerzała swój zasięg i ofertę, co sprawiło, iż sprzedaż zyskała na wartości. W efekcie Pepco spadło na drugie miejsce.
w tej chwili Action ma w Polsce 400 sklepów (danie z kwietnia 2025), a Pepco 689 (dane z października 2025). Prognozy wskazują, iż w 2025 roku Action utrzyma kilkudziesięcioprocentową dynamikę wzrostu, podczas gdy Pepco będzie rozwijać się w tempie jednocyfrowym. - Rynek dyskontów niespożywczych pozostaje bardzo konkurencyjny, a różnice w tempie wzrostu gwałtownie przekładają się na pozycję rynkową. W przypadku Pepco obserwujemy w tej chwili okres przejściowy związany z działaniami restrukturyzacyjnymi, które mogą przynieść efekty w kolejnych latach - powiedziała główna analityczka handlu detalicznego w PMR Market Experts Agnieszka Skonieczna, cytowana przez rp.pl.
ActionFot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
Ulubione sklepy Polaków. Co zwykle kupują w dyskontach?
W 2023 roku przewaga Pepco nad Action była znacząca. Przychody pierwszego były 1,5 razy wyższe niż drugiego. Rok później ta różnica zmniejszyła się do ok. 500 mln zł, aż w końcu teraz nastąpiła zamiana miejsc. W 2025 znajomość sieci Action wśród konsumentów wzrosła do 71 proc. Dla porównania, w 2021 było to tylko 28 proc. Polacy najchętniej kupują tam odzież i obuwie wraz z akcesoriami oraz produkty wyposażenia wnętrz, w tym dekoracje i artykuły kuchenne. PMR Market Experts podkreśla, iż rosnąca popularność dyskontów niespożywczych w Polsce wynika z ich elastyczności, atrakcyjnej oferty cenowej, skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych oraz umiejętności dopasowania się do potrzeb lokalnych społeczności. - Wysoka rozpoznawalność marek, w połączeniu z czytelnym formatem sklepów i jasno zdefiniowaną propozycją wartości, przekłada się na rosnącą częstotliwość zakupów oraz wzrost sprzedaży w istniejących placówkach - dodała Skonieczna.









