The Absurdity of So-Calm Transport Zones. A Simple Example

konfederacja.pl 5 hours ago
Paweł Usiądek na X.

Fiat Cinquecento spala 4l/100 km. Tymczasem Boeing 747 spala 4l paliwa NA SEKUNDĘ! Zgadnijcie, która maszyna nie może pojawić się w centrum Warszawy. Oczywiście ekonomiczny samochód nie spełnia idiotycznych unijnych norm. To kolejna odsłona absurdów Stref Czystego Transportu.

Lotnisko Chopina znajduje się bezpośrednio w Warszawie, znajduje się bliżej centrum niż dzielnice takie jak Ursynów czy Ursus. Każdego dnia startują z niego setki samolotów, a jego maksymalna przepustowość to 600 operacji. Samoloty spalają olbrzymie ilości paliwa. W przypadku Boeinga 747 jest to około 15 000 litrów na godzinę lotu. W czym jest starsze, często ekonomiczne auta są gorsze od samolotów pasażerskich?

Fiat Cinquecento spala 4l/100 km. Tymczasem Boeing 747 spala 4l paliwa NA SEKUNDĘ! Zgadnijcie, która maszyna nie może pojawić się w centrum Warszawy. Oczywiście ekonomiczny samochód nie spełnia idiotycznych unijnych norm. To kolejna odsłona absurdów Stref Czystego Transportu.… pic.twitter.com/M69KNcYetz

— Paweł Usiądek (@PUsiadek) January 8, 2025

Można także wskazać, iż Polskie Linie Lotnicze LOT posiadają w swej flocie samoloty mające 17 lat (Boeingi 737-800NG), są także Embraery 170 mające lat 20. Nikt nie wpadł jeszcze, aby ich zakazać, jak starych benzyniaków i stosunkowo młodych diesli?

To nie jest oczywiście postulat rozszerzenia Stref Czystego Transportu o samoloty, to wskazanie na bezsensowność tych stref. Co najzabawniejsze, Tusk zamierza rozbudować lotnisko w Warszawie, zamiast zbudować port lotniczy z prawdziwego zdarzenia w ramach CPK. I gdzie to świeże powietrze?

Wesprzyj Sławomira Mentzena

Read Entire Article