Strefa Czystego Transportu będzie większa. Kierowcy są załamani

dailyblitz.de 1 year ago
Zdjęcie: strefa-czystego-transportu-bedzie-wieksza.-kierowcy-sa-zalamani


Nowy projekt Strefy Czystego Transportu (SCT) w Warszawie, po zakończeniu konsultacji i dodatkowych analizach, zostanie rozszerzony na znacznie większy obszar niż pierwotnie planowano. Dodatkowo, wprowadzone zostaną rozwiązania mające na celu zaspokojenie potrzeb różnych grup mieszkańców, takich jak seniorzy i ci, którzy płacą podatki w obrębie strefy.

Wstępny projekt został przedstawiony pod koniec stycznia, a trwające trzy miesiące konsultacje społeczne przyniosły ponad 3000 uwag i propozycji. Na podstawie zgłoszonych uwag oraz dodatkowych analiz, nowa propozycja SCT ma na celu uwzględnienie potrzeb mieszkańców i wprowadzenie ulg, zwłaszcza dla seniorów. Mieszkańcy strefy będą mieli cztery lata na dostosowanie się do nowych wymogów.

Projekt SCT zostanie przedstawiony Radzie m. st. Warszawy, która podejmie ostateczne decyzje dotyczące jego kształtu i terminów wprowadzenia. Obszar strefy został znacznie rozszerzony, obejmując całe dzielnice Śródmieście, Żoliborz, Praga Północ, prawie całą Ochotę i Pragę Południe, większość Mokotowa oraz połowę obszaru Woli.

Decyzje dotyczące SCT mają na celu poprawę jakości powietrza, a nowe propozycje uwzględniają głosy mieszkańców, zarówno tych zainteresowanych zdrowiem i jakością powietrza, jak i tych, którzy mogą mieć trudności w dostosowaniu się do nowych zasad. Auta kierowców powyżej 70. roku życia oraz pojazdy zabytkowe będą objęte bezterminowym wyjątkiem.

NAJWAŻNIEJSZE ZAŁOŻENIA W PROJEKCIE SCT

Po uwzględnieniu opinii zebranych podczas konsultacji społecznych oraz analizy ekspertyz, władze Warszawy podjęły decyzję o rozszerzeniu obszaru strefy czystego transportu. Jednocześnie postanowiono przesunąć w czasie termin obowiązywania nowych wymagań dla mieszkańców strefy, co umożliwi posiadaczom pojazdów niezgodnych z normami emisyjnymi więcej czasu w ich wymianę.

Według nowych planów, strefa czystego transportu w Warszawie obejmie następujące obszary: całe dzielnice Śródmieście, Żoliborz i Praga Północ; praktycznie całą Ochotę (wyjątkiem będą fragmenty z CH Reduta, ul. Mszczonowską oraz obszar Dworca Zachodniego) i Pragę Południe (z wyjątkiem Olszynki Grochowskiej: obszaru PKP niezamieszkałego i rezerwatu przyrody); większość Mokotowa (poza strefą pozostaną Sadyba, Stegny, Augustówka i część Służewca); oraz około połowę Woli (do al. Prymasa Tysiąclecia).

Ta decyzja ma na celu skuteczniejsze zahamowanie emisji i poprawę jakości powietrza w strategicznych obszarach miasta, jednocześnie umożliwiając mieszkańcom dostosowanie się do nowych wymagań w bardziej elastyczny sposób.

Przedstawione informacje dotyczą wprowadzenia Strefy Czystego Transportu (SCT) w Warszawie oraz szczegółów dotyczących zwolnień i ograniczeń dla mieszkańców w zależności od wieku pojazdu i daty nabycia. Warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych punktów:

  1. Zwolnienia dla mieszkańców obszaru płacących podatki w Warszawie: Osoby zamieszkujące obszar objęty SCT, które płacą podatki w Warszawie, są zwolnione ze spełniania wymagań strefy na pierwszych dwóch etapach wprowadzania. Reguły SCT dla nich będą obowiązywać od stycznia 2028 roku.
  2. Ograniczenia dla pojazdów z silnikiem Diesla i benzynowym: Osoby, które kupiły pojazdy po przyjęciu uchwały, muszą dostosować się do ograniczeń od lipca 2024 roku. Po tej dacie nie będą mogły poruszać się po strefie pojazdami z silnikiem Diesla starszymi niż 18 lat i pojazdami benzynowymi starszymi niż 27 lat.
  3. Wyjątek dla seniorów: Osoby, które do końca 2023 roku ukończą 70 lat i były właścicielami swoich pojazdów przed wprowadzeniem SCT, mają dodatkowy wyjątek. Seniorzy, spełniający określone warunki, są zwolnieni bezterminowo z zasad obowiązujących w ramach SCT.

Te środki mają na celu poprawę jakości powietrza poprzez ograniczenie emisji ze starszych pojazdów, jednocześnie wprowadzając wyjątki dla mieszkańców płacących podatki w Warszawie i seniorów, którzy posiadają swoje pojazdy przed wprowadzeniem nowych regulacji.


This is from
Strefa Czystego Transportu będzie większa. Kierowcy są załamani:

Read Entire Article