Storm after minister's post. MP asks about "a journey to a milk bar"

news.5v.pl 7 hours ago

„Nasz pierwszy test jedzenia z Adrianą Porowską. Serdeczny Bar Mleczny zatrudniający osoby z niepełnosprawnościami, dofinansowany z KPO. Wpadajcie!” — napisała w poście ministra funduszy Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, związana z ugrupowaniem Polska 2050. Wspomina w nim o Adrianie Porowskiej, czyli ministrze ds. społeczeństwa obywatelskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kontrowersyjny wpis ministry. „1406 zł na reklamę swojego partyjnego fanpage’a”

Na ten post uwagę zwróciła posłanka Lewicy Anna Maria Żukowska. „Dlaczego z pieniędzy MFIPR sponsoruje Pani reklamę na swoim fanpage’u, dotyczącą Pani wypadu z koleżanką z Polski 2050 do baru mlecznego? jeżeli to ma być reklama KPO, to czemu nie jest na fanpage’u ministerstwa, tylko Pani własnym?” — zapytała na portalu X.

Do sprawy odniósł się też Janusz Cieszyński z PiS. „Pani Pełczyńska-Nałęcz z pieniędzy ministerstwa wydała 1406 zł na reklamę swojego partyjnego fanpage’a na Facebooku. Michał Gramatyka, co myślisz?” — spytał, zwracając się do wiceministra cyfryzacji Michała Gramatyki z Polski 2050.

Na zarzuty zareagowała już Pełczyńska-Nałęcz. We wpisie na X oceniła, iż posłowie Żukowska i Cieszyński zawiązali „dziwny sojusz” i dodała, iż nie ma nic do ukrycia. „Misją Ministra Funduszy jest nagłaśnianie efektów inwestycji europejskich w Polsce. I ja tę misję traktuje poważnie. Pokazuję projekty w całej Polsce. Szczególnie kładę nacisk na małe, często absolutnie niesamowite działania społeczne, o których normalnie nikt by nie usłyszał” — napisała.

Dodała, iż swoich kont w mediach społecznościowych użycza bezpłatnie na podstawie umów. Zwraca też uwagę, by w postach nie pojawiały się znaki partyjne. „Przy okazji zapraszam wszystkich, by wraz ze mną nagłaśniali i promowali dobre projekty i wspaniałych ludzi, bez których te projekty nigdy nie mogłyby się zdarzyć” — napisała.

Read Entire Article