Sieć połączy również Moskwę z Mińskiem, Adlerem nad Morzem Czarnym, Jekaterynburgiem na Uralu, Riazaniem i innymi miastami. „Podróżowanie między miastami powinno być nie tylko bezpieczne i komfortowe, ale także niezbyt czasochłonne” – stwierdził Miszustin.
„We współczesnym świecie czas staje się coraz cenniejszy.
Dlatego doskonalimy technologie umożliwiające szybsze podróże i [pracujemy] nad planem rozwoju infrastruktury kolei dużych prędkości”. Zauważył, iż projekt został zatwierdzony przez prezydenta Władimira Putina i zostanie sfinalizowany w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Miszustin powiedział, iż budowa pierwszej linii KDP między Moskwą a Sankt Petersburgiem jest już w toku.
Trasa o długości 679 km będzie pierwszą, na której będą kursować pociągi dużej prędkości nowej generacji.
Nie podał szczegółów dotyczących specyfikacji pociągu, jednak doniesienia medialne sugerują, iż nazwa może zostać wybrana w głosowaniu, z możliwością wyboru nazwy „Łucz” (po rosyjsku „promień światła”).
Obecna linia między tymi dwoma miastami, najszybsza w Rosji, obsługiwana jest przez pociągi Siemens Velaro Sapsan o maksymalnej prędkości 250 km/h. Po ukończeniu budowy rosyjska sieć KDP wyprzedzi hiszpańską sieć o długości 3970 km, największą w Europie i drugą na świecie po Chinach.
Nowe rosyjskie pociągi wyprzedzą również najszybszą w Europie linię TGV, która osiąga prędkość do 320 km/h i pokonuje trasę Londyn-Paryż w trzy godziny. Chiny pozostają światowym liderem w dziedzinie KDP, z ponad 64 000 km linii w eksploatacji.
W ofercie firmy znajdują się także najszybsze pociągi świata, w tym Shanghai Maglev osiągający prędkość 460 km/h i CR400 Fuxing Hao osiągający 350 km/h.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.rt.com/russia/624797-russia-high-speed-rail-project/