Krzysztof Bosak na serwisie X.
Prawdziwy postęp jest ciągle możliwy, ale wymaga znajomości historii i dziedzictwa własnej kultury i wiedzy gdzie można posunąć coś o krok dalej. Konstrukcja klasycznych jachtów żaglowych (z naciskiem na „klasycznych” i „żaglowych” — nie chodzi o jakieś przerośnięte, motorowe, nowobogackie kolosy dla oligarchów) jest takim obszarem.
Powstanie nowych materiałów pozwoliło konstruować piękne, klasycznie wyglądające jachty o niespotykanej nigdy wcześniej skali i zdolnościach. Szkoda iż tak niewielu bogatych ludzi to docenia i łączy piękno z dzielnością morską i nowoczesną techniką, zoptymalizowaną na napęd żaglowy, a nie motorowy.
To nie sztuka wstawić do cięższej skorupy jeszcze większego diesla. Sztuką jest stworzyć jacht napędzany wiatrem większy, szybszy i piękniejszy niż budowały poprzednie pokolenia, nie rezygnując zarazem z bezpieczeństwa, kontroli kosztów i możliwości serwisowania w portach takiej konstrukcji.
Prawdziwy postęp jest ciągle możliwy, ale wymaga znajomości historii i dziedzictwa własnej kultury i wiedzy gdzie można posunąć coś o krok dalej. Konstrukcja klasycznych jachtów żaglowych (z naciskiem na „klasycznych” i „żaglowych” — nie chodzi o jakieś przerośnięte, motorowe,… https://t.co/T5YPQgmhQq
— Krzysztof Bosak (@krzysztofbosak) August 17, 2024