Holding Porsche SE i jego główne udziały w słabym niemieckim przemyśle samochodowym odnotowały spadek zysków o dobrą jedną trzecią w okresie od stycznia do września. Potwierdził jednak roczne cele w zakresie zysków i długu netto po tym, jak już dwukrotnie w tym roku odparował oczekiwania dotyczące zysków ze swoim największym pakietem akcji, Volkswagenem. Póki co w tym roku cena akcji spadła o prawie 23 proc., co plasuje ją na samym dole czołowego niemieckiego indeksu.
Oprócz udziałów w Volkswagenie Porsche SE posiada także większość praw głosu w producencie samochodów sportowych Porsche AG. VW i Porsche musiały ostatnio zmagać się ze słabością branży w Europie i Chinach, co również spowodowało, iż w 2024 roku ich akcje spadły o ponad 20 procent.
Europejski sektor motoryzacyjny jako całość stracił na giełdzie więcej niż jakakolwiek inna branża od początku roku. Planowane przez prezydenta-elekta USA Donalda Trumpa karne cła na pojazdy wyprodukowane za granicą zwiększyły ostatnio presję na ceny.