Google proponuje zmiany w technologii reklamowej w ramach unijnej sprawy antymonopolowej

manager24.pl 2 hours ago

Google zaproponowało wprowadzenie istotnych zmian w swoich praktykach biznesowych, aby rozwiązać toczące się w Unii Europejskiej postępowanie antymonopolowe dotyczące jego działalności w zakresie technologii reklamowych. Zmiany te nie obejmują jednak podziału firmy.

Plan zgodności, który Google przedstawiło Komisji Europejskiej — najważniejszemu organowi odpowiedzialnemu za egzekwowanie przepisów antymonopolowych w 27-państwowej wspólnocie — obejmuje „natychmiastowe zmiany produktów” mające na celu położenie kresu określonym praktykom, poinformowała firma we wpisie na blogu.

„Nasza propozycja w pełni uwzględnia decyzję KE i nie wprowadza drastycznych zmian, które mogłyby zaszkodzić tysiącom europejskich wydawców i reklamodawców, którzy korzystają z narzędzi Google, aby rozwijać swoją działalność” – poinformowała firma w piątek.

Google poinformował również, iż odwołuje się od decyzji Komisji o nałożeniu na firmę we wrześniu grzywny w wysokości 2,95 mld euro (3,4 mld dolarów) za naruszenie unijnych przepisów dotyczących konkurencji poprzez faworyzowanie własnych usług reklamy cyfrowej. Google oskarżyło Google o nadużywanie dominującej pozycji poprzez faworyzowanie własnych usług technologii reklamy displayowej online ze szkodą dla konkurentów, reklamodawców internetowych i wydawców.

Częścią kary było również nałożenie na Google obowiązku przedstawienia propozycji mających na celu położenie kresu temu, co Komisja określiła jako „praktyki samouprzywilejowania” i wyeliminowanie „konfliktów interesów”.

Komisja stwierdziła, iż ​​zmusi Google do sprzedaży części swojego przedsiębiorstwa, jeżeli nie będzie usatysfakcjonowana proponowanymi przez firmę rozwiązaniami. Zmiany Google obejmują udostępnienie wydawcom większej liczby opcji cenowych na platformie zarządzania reklamami. Aby rozwiązać problem konfliktów interesów, firma modyfikuje swoje narzędzia reklamowe, dając wydawcom i reklamodawcom większy wybór i elastyczność.

„Teraz przeanalizujemy proponowane przez Google środki, aby ocenić, czy skutecznie położą kres praktykom samouprzywilejowania i zaradzą sytuacji nieodłącznych konfliktów interesów” – podała Komisja w oświadczeniu. Google walczy również z działaniami zmierzającymi do jego likwidacji po drugiej stronie Atlantyku. Departament Sprawiedliwości pozwał firmę do sądu federalnego, aby wymusić sprzedaż aktywów po tym, jak sędzia orzekł, iż jej sieć reklamowa stanowi nielegalny monopol.

Read Entire Article