Politycy wreszcie zdali sobie sprawę, iż w komunikacji z wyborcami powinni brać pod uwagę także najmłodsze pokolenia, które albo już zyskały prawa wyborcze, albo niebawem dostaną możliwość pójścia do urn. Platformą społecznościową, której używają zwłaszcza młodzi, jest TikTok. W serwisie zasięgi członków partii politycznych oraz rządzących wzrastają z każdym miesiącem.
Donald Tusk z rekordem na TikToku. Tak zyskuje sympatię młodych
Donald Tusk może pochwalić się na TikToku aż 580,9 tys. obserwujących, a ostatni raport Instytutu Monitorowania Mediów wskazuje, iż przegonił prawicę, przeskakując z 9. miejsca na sam szczyt rankingu. Konto szefa rządu zyskało 8 mln wyświetleń.
Największy ruch mogliśmy w ostatnim czasie dostrzec pod dwoma filmikami, które zdobyły tyle samo wyświetleń, bo aż 2,2 mln. Chodzi o nagranie, w którym Tusk je żurek i zapowiada, iż "będzie jeszcze drugie danie oraz deser", a także o klip dotyczący Oli, która przyszła na świat dzięki programowi in vitro. Premier nazwał dziewczynkę swoją "wnuczką".
"Za to lubię pana premiera. Jest taki, jaki jest"; "I to jest nasz premier"; "Najlepszy premier w historii Polski" – czytamy w komentarzach pod ostatnim ze wspomnianych postów.
Oczywiście w tiktokowym repertuarze Tuska znajdziemy wiele filmów poświęconych polityce, niemniej najlepiej pod względem zasięgów radzą sobie te nagrania, w których polityk podchodzi do siebie z dystansem. W minionym tygodniu premier udostępnił klip, w którym opowiada o gospodarce, jednocześnie zbierając grzyby do wiklinowego koszyka.
Co ciekawe, Karol Nawrocki spadł w ubiegłym miesiącu na 12. miejsce zestawienia. Wcześniej zajmował czwartą pozycję. Lepsi od niego na TikToku są m.in. Patryk Jaki z Prawa i Sprawiedliwości oraz Grzegorz Braun z Konfederacji Korony Polskiej.
Jak pisał wcześniej portal InnPoland.pl, analiza Instytutu Monitorowania Mediów pokazuje, iż największe zainteresowanie wzbudzają treści związane z geopolityką, lokalną konfrontacją polityczną, tematami lifestylowymi oraz materiałami "humanizującymi" polityków.
"Emmanuel Macron ma 6,5 miliona fanów, a generuje kilka więcej wyświetleń niż premier Czech z 41 tysiącami. To potwierdza, iż Macron traktuje TikToka jak tradycyjne medium, polegając wyłącznie na swojej marce. Tymczasem Tusk, Fiala czy Sánchez skutecznie wykorzystują funkcje algorytmu" – podsumował Tomasz Lubieniecki z IMM.













