Apple spent $8 million on lobbying in the EU and held 76 meetings

imagazine.pl 7 hours ago

Nowy raport Corporate Europe Observatory ujawnia, iż Apple w 2024 roku przeznaczyło 7 mln euro (8,1 mln USD) na lobbing w Unii Europejskiej.

To czyni firmę drugim co do wielkości lobbystą wśród gigantów technologicznych, ex aequo z Amazonem i Microsoftem, tuż za Meta (10 mln USD).

Łączne wydatki branży technologicznej na lobbing w Brukseli wzrosły o ponad 33% w dwa lata, osiągając 151 mln euro rocznie – więcej niż przemysł farmaceutyczny i motoryzacyjny razem wzięte. W tym czasie firmy Big Tech prowadziły średnio ponad jedno spotkanie dziennie z przedstawicielami Komisji Europejskiej.

Apple w 2024 roku odbyło 76 oficjalnych spotkań z członkami Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej. Firma jest również członkiem 14 z 15 największych think tanków technologicznych w UE, które wspierają działania lobbingowe.

Dla porównania, Apple w 2019 roku na podobne cele wydawało 7,5 miliona USD, więc kwota jest mniej więcej stała.

Obecnie Apple aktywnie sprzeciwia się Digital Markets Act (DMA), unijnemu aktowi mającemu ograniczyć dominację platform technologicznych.

Jeśli artykuł Apple wydało 8 mln USD na lobbing w UE i odbyło 76 spotkań nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Read Entire Article