5 million BYD cars, 2 million Tesla cars

chiny24.com 1 year ago

5 milionów aut BYD

W sierpniu z taśm produkcyjnych BYD Motor Group Co., Ltd. (chin. 比亚迪汽车集团有限公司) zjechało 5 milionowe auto NEV (New Energy Vehicle). Firma stała się pierwszą na świecie z takim rezultatem produkcyjnym w tej konkretnej kategorii, zajęła pierwsze miejsce na świecie wśród producentów samochodów elektrycznych i hybrydowych w skali świata.

Spółka motoryzacyjna BYD potrzebowała 13 lat na wyprodukowanie pierwszego miliona aut nowej energii, 18 miesięcy by osiągnąć liczbę trzech milionów, a zaledwie 9 miesięcy, by wyprodukować kolejne 2 miliony i przekroczyć w sumie liczbę 5 milionów wyprodukowanych samochodów.

W 2022 roku BYD odnotowało niezwykły wzrost, a całkowita sprzedaż spółki przekroczyła 1,86 milionów aut. Tempo wzrostu utrzymuje się i w bieżącym roku.

W pierwszej połowie tego roku łączna sprzedaż samochodów BYD wyniosła 1,5 miliona sztuk, z czego wyeksportowano 92 469 pojazdów.

Firma BYD (nazwa to akronim od “Build Your Dreams”), została założona w 1995 roku w Shenzhen przez Wanga Chuanfu. Początkowe przedsięwzięcie Wanga nie dotyczyło przemysłu motoryzacyjnego, a akumulatorów, które były podstawowym produktem tej firmy w pierwszej dekadzie działalności. Dziś BYD p[osiada ponad 9% światowego rynku baterii do samochodów.

Wizja Wanga Chuanfu była znacznie bardziej ambitna niż tylko dostarczanie baterii do elektroniki użytkowej, czy aut.

Realizacją owych ambicji okazała się spółka BYD Auto Co. Ltd. (obecnie BYD Motor Group Co., Ltd.) założona w styczniu 2003 roku, po przejęciu przez BYD w 2002 roku firmy Qinchuan Automobile Company.

Firma produkuje samochody osobowe, autobusy, ciężarówki, rowery elektryczne, wózki widłowe i akumulatory do pojazdów elektrycznych. Modele samochodów osobowych BYD obejmują pojazdy elektryczne na baterie (BEV) i hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in (PHEV). Do marca 2022 roku firma produkowała również pojazdy z silnikami spalinowymi.

Firma BYD rozwija produkcję i sprzedaż pojazdów elektrycznych dla transportu publicznego (taksówki, autobusy elektryczne i hybrydy). Są one częścią flot transportowych w 400 miastach w 70 państwach świata.

BYD eksportuje w tej chwili swoje auta na rynki 54 państw świata. Najwięcej ich trafia w tej chwili do Singapuru, Izraela i Tajlandii.

BYD Motor Group Co., Ltd. posiada 8 zakładów produkcyjnych w Chinach i… 30 poza granicami, w tym m.in. w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii, Indiach i na Węgrzech.

BYD Motor Group Co., Ltd. zatrudnia 265 tys. robotników, techników i inżynierów.

BYD Motor Group Co., Ltd. notowana jest na dwóch giełdach w kraju (ShenZhen i HongKong) oraz w Nowym Jorku.

Źródło:

  • byd.com
  • sohu.com
  • baijiahao.baidu.com

2 miliony aut Tesla

We wrześniu br. z linii produkcyjnych samochodów elektrycznych Tesla w Szanghaju zjechał 2-milionowy pojazd.

Szanghajska „Gigafactory” została założona w styczniu 2019 roku i była pierwszym zakładem produkcyjnym Tesli poza Stanami Zjednoczonymi. Produkcję rozpoczęto tu… pod koniec grudnia 2019.

Pierwszy milion aut wyprodukowano w Szanghaju w okresie ponad 30 miesięcy (sierpień 2022), produkcja drugiego miliona samochodów zajęła niecałe 13 miesięcy.

Samochody Tesla opuszczające fabrykę w Szanghaju to zdecydowanie produkty „Made in China”. W 95% powstają one na bazie części i podzespołów dostarczanych (wytwarzanych) przez lokalnych (chińskich) producentów. 99,99% szanghajskiej fabryki stanowią Chińczycy.

Tesla Shanghai stworzyła w Chinach pełny łańcuch dostaw części samochodowych, takich jak baterie, półprzewodniki/chipy samochodowe, czy precyzyjna obróbka skrawaniem. Wszyscy dostawcy i kooperanci firmy zlokalizowani są w rejonie delty rzeki Jangcy, u ujścia której leży Szanghaj.

W bieżącym roku, od stycznia do końca sierpnia w Szanghaju wyprodukowano już ponad 600 000 samochodów elektrycznych Tesla. To więcej niż w całym roku 2021. Samochody te trafiają nie tylko na rynek krajowy, ale również w znacznym procencie do Europy, Ameryki Północnej oraz państw Azji i Pacyfiku.

Źródło:

  • news.xinmin.cn

    Autor: 梁安基 Andrzej Z. Liang, 上海 Shanghai, 中国 Chiny

    e-mail: [email protected]

    Redakcja: Leszek B. Ślazyk

    e-mail: [email protected]

    © www.chiny24.com

Read Entire Article